tirsdag 8. mai 2007

Bruk av Photostory til sammensatte tekster.

Sammensatte tekster synes vi er spennende, men tidkrevende å jobbe med. Elevgruppene bør ikke være for store.
Vi på Fåvang skole har kommet til at Photostory er et enkelt og greit program å bruke til sammensatte tekster. De fleste elevene på mellomtrinnet har blitt kjent med programmet, og de lærer fort å bruke dette som et verktøy. 6. og 7. klasse har vært ivrige og synes arbeidsmåten er spennende. Digitale Pedagoger annonserte en Photostorykonkurranse tidlig på året, og 7. klasse deltok i konkurransen der de skulle presentere hjemstedet sitt. Dette viste seg å bli svært vellykket. De beste resultatene ligger på: vct.no.
Ellers strever vi med å få skolebloggen til å fungere. Planen var at alle lærerne skulle skaffe seg sin bloggadresse og at vi da bl.a. kunne få til pedagogiske diskusjoner på bloggen. Vi ønsket også å samarbeide med Sødorp skule på blogg, men det stopper på grunn av "tekniske" problemer. Vi er noe oppgitte på grunn av dette.
Ser fram til NKUL-samlinen i Trondheim. Vi skal bo på Royal Garden.

Aase og Tor fra Fåvang skole

1 kommentar:

Atle Roijen sa...

Hallo og takk for sist!
Morsomt med Photostory og konkurransen! Hører mange som sier at Photostory er enklere å bruke enn Moviemaker, men at den har færre muligheter (bla. ikke video?). Kjedelig dette med de tekniske problemene. Jeg prøver gjerne å veilede via telefon og nett. Ta kontakt, men ikke fra 17.mai og en uke framover. Da er jeg på kurs på Lesbos.

Hilsen
Atle

Ps. Dette må vi da få en greie på. Spennende med å få lærerne til å blogge!