fredag 1. februar 2008

Lenke til mine Web2.0-sider

Det finnes et nettsted med det kryptiske navnet del.icio.us hvor man kan lagre og dele lenker til ulike nettressurser. Alle lenkene blir lagret på et server og det smarte er at du kan "tagge", "merke" eller "indeksere" ressursene. Dermed blir de søkbare. I tillegg kan du dele dine ressurser med andre. Alt dette har mange fordeler. Hvis du bruker dette nettstedet og fortløpende legger inn gode nettsider har du lagret alt på ett sted. Du får tilgang til dem uansett hvilken maskin du er på (og du kan gi dine elever tilgang til dem) og du får alltid tilgang til en oppdatert liste. Et eksempel: Jeg samler lenker om Web 2.0. De har adressen: Lenker om Web2.0 . Nå holder det at jeg legger ut den lenken her. Jeg slipper å oppdatere denne bloggen spesielt.

Atle

(Ps. Dette blogginnlegget har jeg skrevet i mitt mailprogram i stedet for å gjøre det direkte på blogger. Enda en smart mulighet!)

Ingen kommentarer: